circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Calafell
Cambrils
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Escaladei
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
La Vilella Alta
Margalef
Miravet
Mont-ral
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Porrera
Riudecanyes
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vila-rodona
Vilabella
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Esports
Jocs del Mediterrani Tarragona 2018
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

Ensemble o Vos Omnes

Giacomo Carissimi, nascut l’abril de 1605, fou un compositor molt famós a la seva època i va gaudir dels favors de nobles, bisbes i papes. Durant la seva vida va rebre nombroses i importants ofertes de feina, entre elles la possibilitat de succeir al gran Claudio Monteverdi a l’església de St. Marc, a Venècia. Ell, però, va preferir continuar al servei de la seva petita parròquia romana fins a la seva mort, el 1674.

Al 1650, un crític el qualificava Carissimi com l’exemple perfecte de compositor capaç d’afectar les ànimes.
I és que aquesta qualitat, la de poder afectar a l’oient és imprescindible per entendre la música barroca. La teoria dels afectes defensava que la música podia i havia de crear emocions, afectant, així, a l’ànima humana. A partir d’aquí van néixer tot un seguit de tècniques i tendències compositives que pretenien aconseguir això i que van dotar al barroc musical del seu caràcter singular.

L’oratori, o lauda dramàtica, com ell anomenava, Historia di Jephté és l’obra més coneguda de Carissimi.

Actualment es conserven molt pocs manuscrits del propi Carissimi, car la majoria es van perdre o varen ser destruïts. Precisament, l’obra Jephté va ser recuperada, principalment, gràcies a una còpia que Marc-Antoine Charpentier havia fet durant la seva estada com a alumne de Carissimi.

Marc-Antoine Charpentier va descobrir la seva vocació a partir del coneixement de la música de Carissimi a Itàlia, on el francès hi va anar a estudiar pintura. Després dels anys d’aprenentatge, torna a França on el gran Molière el contractarà per a posar música als seus espectacles. Fou un influent compositor, considerat el principal rival de Lully i l’introductor de l’oratori a França.

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar