circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Calafell
Cambrils
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Escaladei
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
La Vilella Alta
Margalef
Miravet
Mont-ral
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Porrera
Riudecanyes
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vila-rodona
Vilabella
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Esports
Jocs del Mediterrani Tarragona 2018
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

Xerrrada 'Johannes Brahms: Simfonia núm. 2'

www.tarragona.cat

La Segona simfonia de Brahms desprèn una lleugeresa que contradiu la gravetat que de vegades associem a aquest autor. Tanmateix, 'lleugeresa' o 'gravetat', són termes amb connotacions no sempre aplicables a una música purament abstracta com en general és la seva. Ho podem percebre quan, en una carta poc abans de la publicació, afirmava "l'obra és tan malenconiosa que no es podrà suportar". Com s'explica això? D'entrada perquè és precisament aquesta abstracció, pròpia de la major part de la música instrumental, la que permet projectar-hi gairebé qualsevol sentiment. Però també és una prova de la ironia i distanciament amb què un autor pot referir-se a la seves creacions.

A càrrec de Rafael Esteve, professor d'Història de la Música

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar