circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Banyoles
Calafell
Cambrils
Cardedeu
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Escaladei
Espinelves
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
La Vilella Alta
Margalef
Miravet
Mont-ral
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Olot
Porrera
Riudecanyes
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vic
Vila-rodona
Vilabella
Vilafranca del Penedès
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Esports
Jocs del Mediterrani Tarragona 2018
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

'Cavalleria Rusticana', de Mascagni, i 'Pagliacci', de Leoncavallo

www.tarragona.cat

Un tros de vida. La Itàlia del s. XIX

Cavalleria rusticana, inspirada en un relat breu de Giovanni Verga ens situa a la Sicília més pregona, la de la religiositat que frega la superstició, la de les venjances, la dels clans familiars terriblement enfrontats entre ells.... la que prefigura, en definitiva, la mafiosa "Cosa nostra": amb no poca intel·ligència, Francis Ford Coppola va utilitzar aquesta òpera com a colofó musical i narratiu de la tercera i última part de la magistral The Godfather.

La nit seguirà amb "un tros de vida". Això és el que pretén mostrar el verisme, si fem cas de les paraules del pròleg de Pagliacci de Ruggiero Leoncavallo: el teló no s'ha alçat encara, però l'òpera ja ha començat. La peça és de 1892 i està basada en uns fets reals, que succeïren a Calàbria, i que colpiren el futur músic quan tan sols tenia 18 anys. El seu pare, un jutge, va ser qui va investigar el cas. De la vida al teatre, doncs, i és que a partir d'aleshores l'òpera italiana bandejaria la literatura romàntica i la mitologia clàssica i es fixaria en fets quotidians o en obres literàries lligades al realisme i al naturalisme: Zola, Balzac o Giovanni Verga van ser algunes de les fonts que legitimaven aquella nova modalitat operística.

Actes relacionats:Dia 9 de març, 19.30 h, Conferència introductòria
Mateix dia de la funció, 17 h - Breu introducció a Cavalleria Rusticana i Pagliacci

Intèrprets: COR AMICS DE L'ÒPERA DE SABADELL i ORQUESTRA SIMFÒNICA DEL VALLÈS
Durada: 190 mints. Dues obres i descans.
 

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar