circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Calafell
Cambrils
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Escaladei
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
La Vilella Alta
Margalef
Miravet
Mont-ral
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Porrera
Riudecanyes
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vila-rodona
Vilabella
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Esports
Jocs del Mediterrani Tarragona 2018
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

Concert de Camerata XXI

www.reus.cat

Concert de Camerata XXI, amb el títol Música italiana 1875-1950. Dues mirades al passat.
Com a bons musicòlegs, Wolf-Ferrari i Respighi, representants de la música italiana de principis de segle XX, es van interessar per la música antiga, no solament en la recerca d'antics manuscrits, sinó també en la recerca del so i de l'estil.
Aquest recerca per allò antic la van descobrir per camins diferents. Mentre Wolf-ferrari s'emmiralla en les arrels de l'òpera buffa i el classicisme que el van dur a composar la Serenade en Mi op. 26, una obra de gran bellesa sonora on la transparència del so del segon moviment contrasta amb l'ímpetu del seu finale i que sense cap discussió va captivar l'audiència des de la seva estrena en ocasió del concert de final d'any de l'Acadèmia de música de Leipzig; Respighi ho va fer recercant el so i l'estil més propis de la música de l'antiga Roma, tot just en el moment que li van caure a les mans uns llibres d'àries i danses per a llaüt dels segles XVI i XVII que va transcriure de forma absolutament lliure l'any 1917. L'any 1923 va tornar a l'atac i en va transcriure algunes més, i encara, l'any 1931, en va fer, amb nou material, una tercera suite que s'escoltarà. 

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar