9.30 h, Escola El Miracle
Santa Tecla a les Escoles. La Cucafera a les Escoles.
9.30 h, Col·legi Santa Teresa
Santa Tecla a les Escoles. El Lleó a les Escoles.
9.30 h, Col·legi Vedruna Sagrat Cor
Santa Tecla a les Escoles. Els Nanos Nous a les Escoles.
9.30 h, Col·legi Joan Roig. Santa Tecla a les Escoles
Els Xiquets del Serrallo a les Escoles.
9.30 h, Escola Pax
Santa Tecla a les Escoles. El Ball de Dames i Vells a les Escoles.
9.30 h, Escola Riu Clar
Santa Tecla a les Escoles. El Ball de Diables a les Escoles.
9.30 h, Escola Joan XXIII
Santa Tecla a les Escoles. Els Campaners a les Escoles.
15.15 h, Escola La Floresta
Santa Tecla a les Escoles. El Ball dels Set Pecats Capitals a les Escoles.
15 h fins a les 21h, Teatre Tarragona
Santa Tecla Solidària, XXII Marató de Donació de Sang i Plasma
Vine a donar i uneix-te al vincle que ens fa immensos.
Reserva d’hora: bancsang.net/MSangTgn
Organitzen: Banc de Sang i Teixits, conjuntament amb l’Associació de Donants de Sang del Tarragonès i l’Ajuntament de Tarragona
17 h, pl. de Corsini
Repte Circular
Activitat infantil, adreçada a infants de 6 a 10 anys, amb l’objectiu d’entendre la importància del consum responsable, de reutilitzar i de reciclar. A través de tres jocs, coneixerem exemples de la seva aplicació en la vida quotidiana.
Organitzen: Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA
18 h, Casa de la Festa
Sigues nano per un dia!
Vols provar la sensació de donar la mà des de dins d’un nano de Tarragona? Doncs ni que sigui per una estona, podràs posar-te dins del cap d’un dels elements més estimats del nostre Seguici Popular. Si tens una alçada igual o superior als 1,50 metres, podràs posar-te a la pell d’un nano i ser-ne portador per un moment. T’hi atreveixes?
Activitat gratuïta, amb aforament limitat (es repartiran tiquets cada hora en punt)
Es recomana portar pantalons curts
Organitza: Agrupació de Portadors dels Nanos Vells de Tarragona
18.30 h, Rambla Nova, tram Balcó
Masterclass de zumba
La zumba més teclera de Royal Tarraco, amb convidats especials. Un matí per ballar celebrant la millor Festa Major del món!
Inscripcions: www.royaltarraco.es (places limitades)
Organitza: Club Esportiu Royal Tarraco
19 h, Auditori de la Diputació de Tarragona
Teatre: Max in Love - Respecta’m
En format de petites històries entrellaçades de la vida quotidiana, els joves actors i actrius convidaran els assistents a reflexionar, d’una manera activa, lúdica i amb un punt divertit, sobre temes com la sexualitat, els tabús, l’amor romàntic, les primeres vegades, les conductes sexistes, l’alcohol, els porros, el botellot i les festes.
Accés lliure i gratuït, limitat a l’aforament de l’espai
Organitza: Salut Pública - Ajuntament de Tarragona
19.30 h, des de la pl. de la Font
Cercavila de Foc a l’Antiga del Drac de Sant Roc
Enguany el nostre Drac celebra sis segles de la seva primera aparició a les festes de la ciutat. Des de la seva recuperació l’any 1985, és una referència del foc festiu tarragoní. Per celebrar-ho han preparat una cercavila de foc a l’antiga en què la pirotècnia en el seu format més primitiu i l’acompanyament musical de la Cobla Mitja Lluna faran que ens puguem imaginar els orígens i la progressió dels nostres elements patrimonials pel que fa a l’ús del foc festiu al nostre Seguici Popular. A la plaça de les Cols faran la representació de la llegenda de Sant Jordi, en col·laboració amb l’Esbart Dansaire de Tarragona.
Itinerari: pl. de la Font, c. Cós del Bou, bda. Pescateria, Pilats, pl. del Rei, c. Santa Anna, pl. del Fòrum, c. Merceria, pl. Cols, c. Major, bda. Misericòrdia i c. Cós del Bou
Organitza: Drac de Sant Roc
Col·labora: Ajuntament de Tarragona i Esbart Dansaire de Tarragona
20 h, jardins de la Casa de la Festa, Casa del Jardí
Nit de comèdia popular: Tecla’t de riure
Tecla’t de riure és una proposta de comèdia popular i propera que combina monòlegs, música, esquetxos i moments d’improvisació per gaudir de les festes des d’una altra perspectiva: la del riure compartit. L’espectacle, liderat per Fernando García i Tricia, compta amb la participació de còmics emergents i consolidats de Tarragona i voltants, i reivindica l’humor com a eina de cohesió social i crítica amable.
Organitzen: Associació Allende Tarragona i Casa del Jardí, Centre de les Cultures i la Solidaritat
21 h, catedral
Concert de la Coral de la Universitat Rovira i Virgili
150 aniversari del naixement de Pau Casals. En el marc de les festes de Santa Tecla, la Coral de la URV ha organitzat aquest concert en commemoració dels 150 anys del naixement de Pau Casals, una de les figures més universals de la cultura catalana i un dels músics de referència indiscutible de la música del segle xx. Violoncel·lista excepcional, director d’orquestra, compositor, pedagog i humanista, Pau Casals és recordat no només pel seu talent musical extraordinari, sinó també pel seu ferm compromís amb els valors de la llibertat, la democràcia i la pau, que van marcar profundament la seva trajectòria vital i artística. El programa del concert començarà amb la Missa de Glòria, obra que Pau Casals escrigué el 1892, quan només tenia quinze anys. Malgrat ser una obra de joventut, ja es pot entreveure la grandesa i la intuïció musical de Casals.
El concert continuarà amb el Hymn to the United Nations. El 1970, el secretari general de l’ONU, U Thant, va escriure a Casals per demanar-li que compongués un himne a les Nacions Unides. Casals va acceptar l’encàrrec, però davant la dificultat del text es va proposar al poeta W.H. Auden que en creés un de nou per a l’ocasió. L’obra, escrita per a cor i orquestra sense solistes, va ser titulada Himne a les Nacions Unides i es va estrenar el 24 d’octubre de 1971 a la seu de l’Assemblea General, a Nova York, amb la participació del Cor de la Manhattan School of Music, els Cantants de les Nacions Unides i l’Orquestra del Festival Casals, sota la direcció de Pau Casals.
Coral de la Universitat Rovira i Virgili
Mercè Sanchís, organista
Judith Sánchez, soprano
Òscar F. Joyera, tenor
Joan Carvajal, baix
Alba Solé, harmònium
Montserrat Rios, direcció
Accés lliure i gratuït, limitat a l’aforament de l’espai
Organitza: Coral de la Universitat Rovira i Virgili
Col·laboren: Capítol de la Catedral de Tarragona, Ajuntament de Tarragona i Fundació Pau Casals
21 h, pl. de les Cols
Assaig especial del Pilar Caminant.
Organitza: Xiquets de Tarragona
21.30 h, Teatre El Magatzem
Conteclada, amb Ingrid Ventura i Carme González
Quarta nit de contes a mig camí de la Festa Major. Encara ens queda molt per gaudir!
Acte recomanat a partir de 14 anys
Accés lliure i gratuït, limitat a l’aforament de l’espai
23.50 h, pels carrers de la ciutat
Inici del joc de rol L’assassí de la pastanaga
Comença el joc de la pastanaga! Teniu fins al dia 24 de setembre per aconseguir guanyar aquest joc. Molta sort a tothom, en necessitareu!
Inscripcions prèvies fins al 12 de setembre
Organitza: Agrupament Escolta i Guia Xaloc
Tarragona
Tarragona
Veure Mapa
Ampliar Mapa



