Després de la batalla a Chicago esdevinguda fa tres anys, és possible que els Autobots segueixin aniquilant als Deception amb el suport de NEST. Tot i això, Skyquake ressuscitarà als Deceptions que estaven morts amb un fragment d’asteroide, establint-se en els carrers de Dakota del Nord i fulminant als militars.
Amb Megatron mort i Cybertron demolit, Skyquake prendrà les regnes sobre els Deceptions i durà a terme l’operació Trypticon. Això els mou a atacar les grans bases militars dels Estats Units i a utilitzar unes bombes que els permetrà transformar els seus vehicles en Deceptions. A més, hauran d’atacar als soldats d’aquestes bases perquè així no suposin una enorme amenaça, mentre es porta a terme la guerra entre els Deceptions i els Autobots.







