Les Sueques (Blanca, Tuixén, Raquel i Pau) van editar el març de 2013 el que seria el seu àlbum debut, un “Cremeu les perles” que les catapultar a ser considerades com una de las gratificants sorpreses d’aquell any a l’escena independent. Sorolloses o íntimes, a “Cremeu les perles” trobarem cançons de temps lents, guitarres punxagudes i cadències pesades, matisades amb teclats dels setanta. Les lletres eren himnes; a vegades de protesta, a vegades de melancolia. Un treball que fou grabat en una setmana per Cristian Pallejà amb la col·laboració de Hans Laguna, i masterizat per Javier Roldón a Vacuum Mastering. Un treball que destil·la franquesa, llum, pena i passió...
A les portes de 2014 retornaven amb més força amb un primer single del què es tractava del seu segon disc, “Educació física“. El tema es titulava “Ara és aquí“. Setmanes més tard (gener de 2015) arribava l’LP. En aquest segon treball, Les Sueques jugan com sempre al clarboscur, a l’ equívoc, amb cançons lluminoses i altres més obscures, baixos distorsionadors, guitarres estridents, veus dolces i coristes, lletres el·laborades però senzilles i molts hits. Les 13 cançons transiten pelpost-punk, el krautrock, el pop i el rock de garatge. Tot el disc té un aire menys desmanyotat que l’anterior, cru però rodó. Les lletres sentencioses, líricas i iróniques proposen un viatge del pensament cap a l’acció, l’educació física per tot el món. El disco va ser grabat als estudis Caballo Grande de Barcelona, i a la direcció técnica Cristian Pallejà novament i Ferran Resines. Els temes van ser masterizats aquesta vegada per Santi García als estudis Ultramarinos. Del diseny del disco se n’ha encarregat Chini (youaresooverrated) i suècia.
Lloc: pendent de confirmació. Més informació a: info@elgenioequivocado.com







