La Crida. La introduirà la consellera de Festes, Begoña Floria, i la farà l’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, com mana el costum.
Toc d’obertura per la Cobla de Ministrers del Consell Municipal. Aquest toc donarà pas a l’acte protocol·lari de nomenament del Perpetuador i els Teclers.
Homenatge al Perpetuador, Antoni Mas i Castelltort. Hi ha idees i treballs que el temps s’encarrega de posar en valor. Ara fa trenta tecles que l’Antoni Mas, el ferrer de Vila-seca, donava forma a l’aspiració ciutadana, vehiculada i concretada pel Ball de Diables, de recuperar la figura de l’Àliga tarragonina. Avui la ciutat que any rere any fa ballar una de les peces més valorades del país vol retre homenatge a les mans que li van donar forma.
Alhora, també s’homenatja els Teclers d’Honor: Josep Maria Gual Garcia i Xavier Torné Pelegrí, trompeters del Consell Municipal des de fa 25 anys; María José Rodríguez Cruz i Antonio López Zurraque, membres del Drac de Sant Roc des de fa 25 anys; Rafel Lluís Rofes, Ricard Virgili Pons, Albert Viñals Blanca i Jesús Veciana Vidal, membres de Diables Voramar del Serrallo - Víbria de Tarragona, 25 anys participant a les festes de Santa Tecla; el programa Festa per a Tothom enguany també celebra 25 anys vinculat a les festes; Alícia Rubalcaba Mauri i Jordi Masip Masip, membres de la Banda Unió Musical de Tarragona, 25 anys al servei de la música festera; Maribel Fontirroig Fernández, Josep M. Pascual Ferré, Pau Alujas Puigvert, Pilar Navarro Mármol, Jose Estébanez Moral, Josefina López de Arcos, Basilio López de Arcos, Josep M. Pascual Jiménez, M. Carmen Cabello Rioja, Francisco Bori Rubio i Siscu Bori Pallàs, 25 anys fent castells amb els Castellers de Sant Pere i Sant Pau; Albert Grau Valls, Jordi Grau Valls, Tomàs Sampietro Royo i Marga Novell Pons, 25 anys de trajectòria a la Colla Jove Xiquets de Tarragona; Cesc Tell Rosich antic graller dels Grallers Mitja Lluna i dels Bordons, actualment participa a la festa major amb el Ball dels Set Pecats Capitals; l’Anna Vergés Xirinacs fa 25 anys que participa a les festes de Santa Tecla, primer al Ball de Cercolets, després al Ball de Diables i ara a la Moixiganga de Tarragona, i, a títol pòstum, Pere Boada i Caparrós, portant del Lleó des de la seva recuperació l’any 1993.
S’obsequiarà els assistents amb la postal número 26, dedicada enguany als Nanos Nous.
La Crida
Ajuntament de Tarragona
Plaça de la font, 1
Tarragona
Veure Mapa
Ampliar Mapa







