circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Calafell
Cambrils
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Escaladei
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
La Vilella Alta
Margalef
Miravet
Mont-ral
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Porrera
Riudecanyes
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vila-rodona
Vilabella
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Esports
Jocs del Mediterrani Tarragona 2018
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

Tolerancia religiosa romana vs intolerancia cristiana en los templos del Alto Egipto: Raíces y huellas

TOLERÀNCIA RELIGIOSA ROMANA vs. INTOLERÀNCIA CRISTIANA ALS TEMPLES DE L'ALT EGIPTE: ARRELS I PETJADES  Novetat                                                                           

Tolerancia religiosa romana vs intolerancia cristiana en los templos del Alto Egipto: Raíces y huellas

Xerrada

José Ramón Aja, professor d'Història Antiga, Universidad de Cantabria

 

Els cristians, tant durant l'etapa de la clandestinitat com, sobretot, després, no formaven, precisament, un grup de gent tolerant. Per a ells, el fet religiós fou, sobretot, un motiu d'afirmació i de distinció extrema respecte d'altres grups o comunitats religioses ?paganes, jueves o fins i tot altres de cristianes de diferents creences? als quals considerava enemics, competidors o heretges. L'eliminació d'aquest enemic, la victòria sobre ell, la destrucció dels seus santuaris i objectes sagrats, fins i tot l'intent de la seva conversió religiosa, eren considerades tasques i objectius inexcusables. A diferència del que succeïa amb les religions antigues, la conversió al cristianisme implicava per a l'individu l'obligació de renunciar a les seves creences i pràctiques anteriors. D'aquesta manera, podria dir-se que el cristianisme destruïa les religions rivals, al mateix temps que construïa la seva, cosa que sens dubte ajuda a entendre un dels factors del seu èxit.

 

Castellà

  • Pretori romà (Sala del Sarcòfag)

    Pl. del Rei

    Tarragona

    Ampliar Mapa

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar