circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Calafell
Cambrils
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Escaladei
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
La Vilella Alta
Margalef
Miravet
Mont-ral
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Porrera
Riudecanyes
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vila-rodona
Vilabella
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Esports
Jocs del Mediterrani Tarragona 2018
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

Don Giovanni al Teatre Fortuny de Reus

www.reus.cat

Don Giovanni de W.A. Mozart

Òpera bufa en dos actes (Sobretitulada en català).

Text de Lorenzo da Ponte, inspirat en el de Giovanni Bertati per Giuseppe Gazzaniga i basat, com ell, en el Don Juan de Molière, i més llunyanament en El burlador de Sevilla, o El convidado de Piedra, de Tirso de Molina.

Estrenada al Teatre Nostic de Praga, el 29 d'octubre de 1834.

La de Mozart és, sens dubte, la millor de les versions d'aquest tema universal. Don Juan, tantes vegades portat al teatre (Tirso de Molina, Molière, Zorrilla ... ) i a l'òpera (Gazzaniga, Mozart, Carnicer ... ), el llibertí sense principis guiat només pel seu propi plaer sense tenir en compte els altres per res i que, finalment, rep el càstig diví en forma de baixada directa als inferns, venjança portada a terme per l'estàtua (el ?Convidat de Pedra') d'una de les seves víctimes: el Commendatore.

Mozart fou un geni tan superior que, acompanyat en aquesta ocasió per la lletra de Lorenzo da Ponte, un altre gran mestre, aconsegueix el "Don Giovanni" definitiu. Barreja d'elements tràgics i jocosos, amb els necessaris elements tenebrosos, el "Don Giovanni" de Mozart captiva des de la primera nota a la darrera. I el que és més destacat: Don Giovanni, el protagonista sense moral, es fa simpàtic al públic gràcies a la força abassegadora de la seva caracterització. Recordeu que Mozart, entre altres coses, fou un mestre caracteritzant els personatges a través de la música. En aquesta òpera cada personatge té la seva música: els pagesos, els grans nobles, els dolents, els bons... Tothom es passa l'òpera maleint el llibertí però... caldria veure si el que senten per ell les dones, en comptes de ràbia no és desig...

 Fitxa artística

Don Giovanni: Carles Daza

Leporello: Toni Marsol

Donna Anna: Núria Vilà

Don Ottavio: David Alegret

Donna Elvira: Eugènia Montenegro

Zerlina: Sara Blanch

Masetto: Juan Carlos Esteve

Commendatore: Sinho Kim

Director musical: Daniel Gil de Tejada - Director d'escena: Pau Monterde - Assistent d'escena: Miquel Gorriz - Disseny d'escenografia: Elisabet Castells - Il·luminador: Nani Valls - Vestuari: AAOS

Cor Amics de l'Òpera de Sabadell

Orquestra Simfònica del Vallès

Producció i organització: Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell per Òpera a Catalunya amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, Fundació Banc de Sabadell, Ajuntament de Sabadell ui Miisterio de Cultura INAEM

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar