Aquest divendres, a les 19.30 h, a la Casa nadiua de Pau Casals, s’inaugurarà una exposició sota el títol “El Vendrell, homenatge a Pau Casals, octubre 1973”, que inclourà l’estrena d’un documental i una actuació de la colla castellera Nens del Vendrell. A través d’aquesta exposició, que s’ubicarà a la casa on va néixer el Mestre, es recordarà el funeral que es va fer a l’Església del Vendrell l’any 1973, amb motiu de la seva mort, un fet poc explicat que moltes vegades es confon amb el retorn de les despulles a la seva vila nadiua l’any 1979.
I és que el proper 22 d’octubre d’aquest 2013 es commemoraran 40 anys de la mort de Pau Casals i el Vendrell vol commemorar-ho d’una forma especial. Fill il·lustre del Vendrell, a més de la seva extraordinària carrera com a músic, Pau Casals va destacar per la seva dedicació incansable a la defensa de la pau i de la llibertat. Va ser un gran músic i un gran home de pau. Quaranta anys després del seu traspàs, el seu llegat i el seu missatge continuen sent vigents i mereixen ser reivindicats amb fermesa.







