Dramatúrgia de Ricard Farré i Lluís Hansen
Versió d'Enric Cambray, Ricard Farré i Lluís Hansen.
1672, França.
Molière i la Companyia del Rei estrenen una comèdia de costums amb un embolic familiar on s'hi recull l'afany de saber de les dones i posa en evidència un poeta mediocre i cregut de l'època.
2016, Catalunya.
Molière i només dos actors estrenen la mateixa comèdia de costums amb un embolic familiar on, amb un joc interpretatiu que trenca les convencions, s'hi recull la burla dels pedants d'avui endia.
Les dones sàvies neix de la inquietud dels actors Ricard Farré i Enric Cambray per a treballar en profunditat una comèdia de tall clàssic després d'haver treballat junts en diferents espectacles d'altres gèneres.
Apareix el seu gust per Molière i per una de les seves grans obres Les dones sàvies responent així a la primera de les inquietuds plantejades a l'hora de començar el projecte. El segon pas és la idea de condensar aquest gran clàssic i aconseguir--]lo dur a escena amb tots els personatges, tan femenins com masculins, però només amb els dos actors.
En aquest punt apareix la figura de Lluís Hansen, escriptor, que juntament amb Ricard Farré es posen a treballar en el text amb el desig de crear una dramatúrgia pròpia on el fregolisme escènic i la interpretació en són els pilars fonamentals.
L'espai idoni on succeeix l'acció seria un teatre de petit format o un espai pròxim amb els espectadors, amb l'escenografia i els elements escènics i de vestuari molt acurats per endinsar l'espectacle i el públic en els salons màgics de l'època de Molière.
LES DONES SÀVIES
Convent de les Arts
Crta de Mont-ral, km1
Alcover
Veure Mapa
Ampliar Mapa