circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Alcover
Altafulla
Cambrils
El Catllar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Els Pallaresos
La Canonja
La Pobla de Mafumet
Pratdip
Querol
Reus
Riba-roja d'Ebre
Roquetes
Salou
Tarragona
Torredembarra
Tortosa
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vila-seca
FET
Esports
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Guia de festes
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

La Baixada de l'Àliga i revetlla popular

Vinga, valents! La Baixada de l’Àliga, els Gegants Vells, el Lleó, la Mulassa i les bandes. Bèsties i gegants són portats aquesta nit per tots els qui, amb el consell i l’assistència dels seus portadors titulars, ho desitgin. Quan les bèsties i els gegants entrin a la plaça del Rei, l’Orquestra Estelada els obsequiarà amb la tanda d’Amparitos que marca el costum.

Col·laboren: Àliga, Gegants Vells, Lleó i Mulassa

Acte retransmès en directe per TAC 12

Cal estar atents a les recomanacions de seguretat:

▪       Deixeu ampolles i llaunes fora de l’itinerari de la Baixada.

▪       Salteu individualment o com a màxim en parella.

▪       Seguiu els consells de l’organització i dels responsables dels grups.

▪       Faciliteu el pas del Seguici i de les bandes de música.

▪       Distribuïu-vos per tot l’itinerari.

▪       Assistiu-hi només les persones adultes.

▪       En cas que vulgueu dur alguna de les figures del Seguici, proveïu-vos d’una faixa a la cintura.

▪       No tireu aigua des de finestres o balcons.

S’ubiquen serveis sanitaris al c. Pare Iglésias, a la pl. del Fòrum i a la pl. del Rei —que en la segona baixada passen a la baixada de la Pescateria i a la pl. de la Font. No s’autoritza la instal·lació de taules i cadires en tot l’itinerari en els horaris indicats. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

0.30 h, pl. del Rei. Revetlla popular amb l’Orquestra Estelada. Músics i teclers esperaran impacients l’arribada de la Baixada. El ritme frenètic d’Amparitos anirà donant pas a bèsties, gegants, músics i baixadors. Sens dubte, un dels moments més intensos de la nit!

1.30 h, des de la pl. del Rei. Segona Baixada de l’Àliga, els Gegants Vells, el Lleó i la Mulassa. Teclers, Àliga, Gegants, Mulassa, Lleó, cap a la plaça de la Font!

2 h, pl. del Rei. Segona part de la revetlla popular amb l’Orquestra Estelada.

2.30 h, pl. de la Font. L’Arribada de l’Àliga, els Gegants Vells, el Lleó i la Mulassa i l’arrencada del Ball de l’Any. Bèsties i gegants entraran al Palau Municipal hores abans d’incorporar-se a la sortida al complet del Seguici Popular. A partir d’ara comença el compte enrere de 365 dies per tornar a reproduir aquest ritual, la Baixada del 2018. Per fer l’espera més tranquil·la, us proposem una hora intensa, només una hora, amb les músiques que ens han acompanyat des de la darrera Santa Tecla. Comença el Ball de l’Any!

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar
Dl
Dm
Dc
Dj
Dv
Ds
Dg
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
Cancel·lar
Dl
Dm
Dc
Dj
Dv
Ds
Dg
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
Cancel·lar