El magnífic orgue nou de la catedral de Tarragona, ens permet programar repertoris de música sacra que fins ara no eren possibles. En aquest sentit el contingut d’aquest concert està centrat en la música del compositor francès Maurice Duruflé (1902-1986). Relativament poc conegut a casa nostra, la seva figura és una de les més importants en l’ ámbit compositiu francès. El Requiem, opus 9,. és una de les seves obres més interpretades. Molt a prop de l’estètica del seu predecessor Gabriel Fauré (l’estructura, solistes i orquestació ens fan pensar en el seu popular Requiem), es tracta sens dubte d’una obra profunda, serena, d’un transfons poètic molt important i d’una gran bellesa. El repertori es completa, per començar el concert, amb els seus Quatre Motets, en aquest cas extrets literalment de temes gregorians molt populars i versionats polifònicament amb un gran ofici.
Com a contrapunt a l’estetètica de Duruflé, tant fonamentada en la tradició, proposem el motet de J.S. Bach ‘Lobet den Herrn, alle Heiden’ (BWV 230). El compromís del gran compositor alemany amb l’expressió religiosa i la tradició, el fan el complement ideal per aquesta proposta que ens introdueix de ple en l’esperit de la Setmana Santa.





