circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Viu la nostra cultura

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Calafell
Cambrils
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
Margalef
Miravet
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Porrera
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vila-rodona
Vilabella
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

Trapezi 2018: Compagnie Les mains

Santa Madera
“Dues orenetes, a voltes silencioses i a voltes xerraires, que comparteixen la infinitat del cel i el mateix sostre.” – Del poema ‘Je veux parler d’un ami’, René Char, 1957.

Després de la creació de Somnium el 2015, Juan Ignacio Tula i Stefan Kinsman continuen explorant el trio peculiar que formen amb la roda Cyr, actuant en espai i temps marcats per la circularitat. Juguen tant amb les similituds com amb les diferències, els dos artistes comparteixen les seves preguntes sobre religió, paganisme, multiculturalitat, identitat i el doble. Amb Santa Madera exploren la relació que sorgeix de la violència, el perdó, la fraternitat i la tolerància, tot reflectint aquests rituals ancestrals que invoquen l’invisible.
Santa Madera –la fusta santa– s’arrela en les tradicions de la gent nativa de Sud Amèrica que, durant les festes, rituals i ceremònies espirituals utilitzen una fusta sagrada, el Palo Santo, per espantar mals esperits i celebrar els llaços fraternals que uneixen la comunitat.
A través del consell benevolent i sever de Mathurin i Severine aquest vals entre tres cossos deixa enrere una cartografia imaginària en l’espai: línies traçades per la roda, i emprentes i petjades al terra. Una cartografia territorial en la qual el paisatge sonor també interroga la multiculturalitat, tan rica entre aquests dos acròbates, que barregen els sons creats amb la roda i enregistrats a Amèrica Llatina (Xila i Costa Rica), Itàlia i França.

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar