circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Tarragona
Reus
Aiguamúrcia
Alcover
Altafulla
Ascó
Calafell
Cambrils
Constantí
Creixell
El Catllar
El Lloar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Escaladei
Espluga de Francolí
Falset
Figuerola del Camp
La Bisbal de Falset
La Canonja
La Febró
La Morera del Montsant
La Pobla de Mafumet
La Selva del Camp
La Vilella Alta
Margalef
Miravet
Mont-ral
Mont-roig
Montblanc
Móra d'Ebre
Porrera
Riudecanyes
Salou
Serra d'Almos
Torredembarra
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vespella de Gaià
Vila-rodona
Vilabella
Vilallonga del Camp
Vilanova d'Escornalbou
FET
Esports
Jocs del Mediterrani Tarragona 2018
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Fires
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

Vermusic, amb Jordi Casanova i Jaume Torrent

Die Schöne Müllerin (La bella molinera), de F. Schubert. Sobre un cicle de poemes de W. Müller. Versió per a veu i guitarra de Jaume Torrent

Entre tots els grans compositors del període romàntic, sens dubte fou Fr. Schubert qui desenvoluparia un estil d'escriptura pianística més proper a l'estil que podia haver assimilat la guitarra. La puresa de les seves idees, així com l'essencialitat amb què tracta tots i cadascun dels seus elements, configuren un llenguatge sintètic al qual la guitarra (instrument més limitat en dimensió polifònica que els instruments de teclat) s'hi apropà a través de l'obra d'alguns compositors contemporanis a Fr. Schubert com M. Giuliani i molt especialment com F. Sor. No és estrany, doncs, que en transcriure molts dels passatges d'aquests meravellosos cicles de cançons, m'hagi trobat amb que certes textures pianístiques del genial compositor vienès coincidien amb les que varen utilitzar els esmentats compositors de guitarra.
D'altra banda, se sap que Schubert sempre tingué al seu costat una guitarra a la qual recórrer quan, a falta d'un pianoforte, precisava d'un suport harmònic per a compondre o per a cantar, disciplina aquesta última de la qual fou també un profund coneixedor.

Si a més tenim en compte que la sonoritat del pianoforte instrument que utilitzà Schubert és més propera a la de la guitarra que a la sonoritat del piano actual, podem convenir que la versió per a veu i guitarra d'aquest conjunt de cançons reprodueix fidelment l'ambient intimista que reclamen, tot aportant l'expressivitat tímbrica de la guitarra i ubicant-les amb precisió dins dels límits propis de la música de cambra per a la qual foren creades.

Jaume Torrent
El tenor Jordi Casanova va iniciar els estudis de violí i solfeig amb Maria Massià. Posteriorment va emprendre la carrera de cant al Conservatori Municipal de Barcelona, sota el mestratge de Myriam Francheri i Manuel Garcia Morante, obtenint el Premi d'Honor de Grau Mig. Obté el títol superior de Cant al Conservatori del Liceu. Actualment amplia llur formació amb Carme Bustamante.

Jaume Torrent destaca per la seva tècnica guitarrística, amb la qual aconsegueix una projecció de so superior a la que s'obté amb les tècniques més divulgades internacionalment i amplia la gamma d'intensitats sonores de l'instrument augmentant la capacitat expressiva i possibilitant una equilibrada integració de la guitarra en agrupacions cambrístiques i orquestrals.
Amb la col·laboració de Vermuts Miró.

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar