Amb el suport del Festival de Dixieland de Tarragona, Xavi Torres Trio ha organitzat un concert molt especial amb la col•laboració de dues de les figures més rellevants del jazz nacional i internacional, dos saxofonistes fora de sèrie com són Perico Sambeat i Llibert Fortuny. El jove pianista tarragoní Xavi Torres és un dels músics més destacats i amb més projecció de les noves fornades, qui juntament amb la parella rítmica formada pel contrabaixista banyolí Vic Moliner i el bateria reusenc Joan Terol, lidera el seu propi trio, una formació estable i amb recorregut en diferents festivals i sales del país, així com actuacions a Amsterdam, on actualment dos dels seus integrants resideixen.
En aquest concert, a més, tindrem el plaer d’escoltar els saxofonistes Perico Sambeat i Llibert Fortuny com a línia davantera del quintet. D'una banda, Sambeat està considerat un dels més grans músics de jazz espanyols. Versàtil i prodigiós, s’ha guanyat a pols un enorme prestigi per la seva extraordinària trajectòria professional, reconeguda amb innombrables premis i amb més d’un centenar d'enregistraments (una vintena com a líder) de la mà de les més grans figures mundials, com Brad Mehldau, Pat Metheny o Tete Montoliu. D'altra banda, el saxofonista Llibert Fortuny, magnífic i polivalent músic immers en gran varietat de projectes, amb una extensa i admirable trajectòria a les seves espatlles, i amb un gran nombre de treballs i projectes com l’Electric Quintet, la Big Band XXL o Triphasic és, sens dubte, una de les figures del jazz català amb més reconeixement internacional. Aquest vespre gaudirem d’una formació de luxe, que inundarà el teatre d’energia i molta música.





