circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Població

Selecciona...

Categoria/es

Selecciona...

Quan

Avui
Demà
Cap de setmana

Extres

Recomanats
Gratis
Buscar
Alcover
Altafulla
Cambrils
El Catllar
El Morell
El Pla de Santa Maria
El Vendrell
Els Pallaresos
La Canonja
La Pobla de Mafumet
Pratdip
Querol
Reus
Riba-roja d'Ebre
Roquetes
Salou
Tarragona
Torredembarra
Tortosa
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vila-seca
FET
Esports
Música
Teatre
Activitats familiars
Gastronomia
Tradicions i festes
Literatura
Visites guiades
Guia de festes
Cinema
Altres
Exposicions i museus
Llocs d'interès
Patrimoni

"Primer Amor" amb Pere Arquillué arriba a Cambrils

www.lavillarroel.cat

"PRIMER AMOR és una història d’amor antiromàntica, on Becket utilitza els tòpics romàntics i els perverteix. El protagonista no és un jove bell, valent i virtuós, sinó un pària, un home expulsat del clan familiar i social, delicat i sensible. És a dir: un ésser considerablement emprenyat amb aquest món. L' indret on es troben els enamorats sembla idíl·lic: un banc, dos arbrets, un rierol... Però els arbres són morts, ningú no recorda com es diu el rierol, al darrere hi ha una pila de detritus. I on escriu el nostre home el nom de la nostra estimada? No pas al tronc d’un arbre mil·lenari, sinó en una tifa de vaca i amb un dit que, després es lleparà.

Així desemmascara Beckett la perversa manipulació de l’amor que fan la cultura, la religió i aquest fotut fals romanticisme burgès del segle XIX, i que tant de mal ens ha fet, com demostren les nostres dificultats per establir relacions d’alguna mena, sigui amb “l’altre”, “l’altra” o amb “allò altre”.

Paral·lelament, la mort recorre la columna vertebral de l’obra. La mort, el diàleg íntim entre Eros i Thanatos, ressona per cada racó de la peça. La transcendència d’aquesta història rau, doncs, en un paganisme mític d’arrel clàssica. 

Totts dos aspectes, antiromanticisme i classicisme, són bàsics en el nostre muntatge. Humor i tragèdia. Del treball ens en parla el treball interpretatiu, textual. Del segon, el concepte escenogràfic, atmosfèric. En escena diferents espais sonors i dos únics elements materials: un de suspès, lumínic, evoca el pes que aixafa el protagonista (el pare? Déu?) i una llosa de marbre blanc suggereix una làpida, un banc o una taula de dissecció.

Estem a punt de veure la dissecció d’un home mort?
D’un home viu? Disposeu-vos a veure la dissecció de l’ànima d’un mamífer". 

Miquel Górriz i Àlex Ollé 

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar
Programador web APP girona freelance