Arqueometria: «L'aplicació de tècniques analítiques a l'estudi del patrimoni cultural en permet la caracterització, el mesurament, la datació, etc. i, per tant, aprofundir en la seva anàlisi històrica, la seva conservació i restauració»
Inicialment anomenats Congressos Nacionals d'Arqueometria, es van concebre des del seu inici amb una periodicitat biennal i amb l'objectiu de promoure un fòrum de discussió i trobada, fins aleshores inexistent, per als grups de recerca nacionals dedicats a la caracterització de materials del patrimoni cultural mitjançant diferents tècniques analítiques pròpies d'àrees com la física i la química.
El XIV Congrés Ibèric d'Arqueometria arriba un any més tard del previst a causa de la pandèmia de la COVID, però finalment es durà a terme l'octubre del 2022 i serà organitzat per Patrimoni 2.0 Consultors, l'ajuntament de Tarragona i la SAPaC.
El congrés tindrà lloc els dies 26, 27 i 28 d'octubre del 2022 a Tarragona, a l'Edifici de l'Antiga Audiència Provincial.
En el marc del congrés el dissabte 29 d'octubre es farà una visita guiada a Tarragona.
[Foto: Manel Antolí]
Organitzat per:
Patrimoni 2.0 Consultors, Ajuntament de Tarragona, SAPaC
XIV Congreso Ibérico de Arqueometría
www.tarragona.cat
Antiga Audiència
Pl. Pallol
Tarragona
Veure Mapa
Ampliar Mapa