Aquest dissabte 17 de setembre la plaça del Mercadal ha estat l'escenari de la presentació pública del Basilisc Petit, un nou element que s'incorpora al seguici festiu de Reus aquestes festes de Misericòrdia. En aquest enllaç trobareu tota la progrmació de les festes de Misericòrdia.
L'entitat Estol del Basilisc ha fet realitat el projecte després d'uns mesos en què ha recollit suports ciutadans per fer-ho possible. Diferents elements festius de Reus i d'altres municipis han apadrinat el Basilisc Petit durant la seva presentació. El nou element festiu és obra de l'escultor Manel Llaurador.
L'acte de presentació ha tingut la col·laboració de Bravium Teatre i ha inclòs una cercavila per diferents carrers cèntrics de la ciutat, amb ballades de lluïment a la plaça del Mercadal. Entre els elements convidats com a padrins hi han participat l'Àliga Petita de Reus, l'Aligueta del Vendrell, el Lleó de Barcelona, el Mustafà petit del Pi de Barcelona, la Cucafera de Reus, la Mulasseta de Tarragona i el Basilisc de Mataró.
Recepció a colles geganteres de Menorca
Després de la presentació en societat del Basilisc Petit s'ha portat a terme al Saló de Plens una recepció de l'alcalde, Carles Pellicer, a les colles geganteres de Sant Lluís i Llucmaçanes (Menorca), convidades a la XVIII Trobada de Gegants (que es fa aquest dissabte a les 17:00 h al Mercadal) i a la celebració dels 60 anys dels gegants Japonesos que es farà diumenge dia 18 a les 12:00 h al Parc de Sant Jordi. En aquesta recepció hi han participat la Colla Gegantera de Reus com a amfitriona i la Xaranga de Maó, que acompanya els geganters menorquins.