Les parades del Mercat Central ja tenen a punt la 7ª edició de «Menja’t el Mercat», la nit de degustació de tapes que enguany es farà el dissabte 27 de maig. A partir d’aquest divendres, ja es poden comprar els tiquets de consumició de manera anticipada a les parades. Enguany, s’ofereixen 20 tapes diferents que s’acompanyen d’activitats per a tota la família des de les 6 de la tarda i fins a les 11 de la nit.
Els tiquets de degustació es poden adquirir a partir d'aquest divendres de manera anticipada a les parades o el mateix dissabte 27 de maig als dos punts d'informació que hi haurà a l'interior del Mercat. Pel que fa al preu, les tapes es venen a 2 euros i les begudes a 1,50 euros. També s’ha posat a la venda un tiquet combinat: un paquet de 5 consumicions per 9 euros –tres tapes i dues begudes– que incorpora un val de descompte d'un euro per comprar a les mateixes parades del Mercat Central els dilluns, dimarts i dimecres fins al 15 de juny.
Jocs gegants, taller de cuina familiar i música
Cada any, el Mercat Central organitza diverses activitats per acompanyar la degustació de tapes. Enguany s’han programat tres actes diferents pensats per a públics de totes les edats.
De les 18 h a les 20 h. «Juguem? Taller de jocs gegants». A l’exterior del mercat, amb el Circ de les Musaranyes. Aquest taller està format per nombrosos jocs gegants que s’¡nstal·laran a l’exterior del Mercat, concretament davant de la façana principal, al carrer de Sant Joan, i a les dues façanes laterals. L’objectiu d’aquests jocs ideats pel Circ de les Musaranyes és provar la destressa de nens i grans i passar una bona estona.
De les 18:30h a les 19:30h. «Taller de cuina familiar». A la parada d’activitats del mercat, amb Con eSe de Salud. Aquest espai d’educació nutricional ens proposa un taller per a famílies per aprendre a fer creps integrals farcides de crema de cacau casolana i piruletes de maduixa. Després d’aprendre a fer-ho, els assistents podran tastar els dos plats i s’emportaran les receptes a casa.
A les 19:30h. Cercavila de cançó improvisada. Amb professors i alumnes de cançó, rumba i guitarra de l’Aula de Sons. Els professors i alumnes de de cançó, rumba i guitarra de l’Aula de Sons, l’Escola de Música Tradicional, faran un cercavila entre les parades del mercat. Mentre cantin i toquin, aniran improvisant versos cantats. Així, a cada parada li dedicaran una glosa feta a mida, elogiant les qualitats i virtuts del seu negoci i amb dret a humor, cuixa i picaresca. Com els productes del mercat tot serà de proximitat, fresc i a mida del client.
«Menja't el Mercat» és una iniciativa del Mercat Central que compta amb la participació activa dels paradistes i el suport de l'Ajuntament de Reus i de l'empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis.