circdelacultura

CIRCDELACULTURA

Guia cultural per gaudir del temps lliure

Prova la nova Cerca ràpida

Torredembarra
Tortosa
Valls
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Vila-seca
Llocs d'interès
Patrimoni

5 escapades per fer a prop de Tarragona quan s'acabi el confinament

Tard o d'hora, el confinament s'acabarà i llavors tornaran les ganes de fer excursions i de tornar a connectar amb la natura i l'aire lliure. En espera de que arribi l'hora de poder sortir dels nostres municipis, nosaltres us fem algunes recomanacions perquè, un cop arribada l'hora de poder sortir,  no hàgiu de pensar on anar i tingueu l'excursió ja preparada.  Us recomanem que contacteu abans amb els responsables o gestors dels espais.

1. Carrilet de Vilamanya (Riudecanyes)

Foto: circdelacultura.com

Us proposem una escapada ideal per fer en família, fins i tot amb nadons. Es tracta del Carrilet de Vilamanya, un trenet situat al terme de Riudecanyes on podreu pujar dalt d'un peculiar trenet turístic enmig de la natura.

Durant el trajecte es fan diferents parades, on tant petits com també els grans podran gaudir de trens en miniatura, podran jugar a l'escalèxtric, podran veure ànecs, gallines, cabres i el ruc Joe. Tot enmig d'un paratge idílic i una atmosfera plàcida i tranquil·la.
L'espai compta amb zona de jocs per a nens i també hi ha taules per si es vol fer un àpat després del viatge en tren.

Per arribar, heu d'anar fins a Riudecanyes, i des d'allí agafar la carretera en direcció al Castell d'Escornalbou. Al cap d'uns 2 quilòmetres, veureu a mà dreta un cartell rodó de color vermell amb un trenet al mig. Entreu per aquest camí i feu la baixada fins que trobareu la zona d'aparcament del Carrilet de Vilamanya.

Nosaltres hi vam ser abans que esclatés la pandèmia i vam fer aquest vídeo. Ara us recomanem que consulteu els horaris via mail a carriletdevilamanya@yahoo.es

2. Reserva Natural de Sebes (Flix)

Foto: turismeriberaebre.org

Us proposem visitar un espai fluvial a la vora del riu Ebre que conserva una bona mostra de vegetació aigualosa i de ribera, amb una superfície de més de 200 metres quadrats, i que també es pot fer amb cotxet, tant per les passeres instal·lades com pels camins del voltant, tots de terra però aptes per als cotxets. Això, sí, demanem esperit aventurer, ja que podria ser que en algun moment haguem de pujar algun esglaó per pujar a les passeres, o bé que la vegetació fa que algun dels camins sigui més estret del previst.

Visitar tota la reserva ens pot suposar unes 4 hores (2 h d'anada i 2h de tornada) i durant el trajecte veurem cigonyes, blauets (en castellà Martín pescador), llúdrigues, tortugues, bernat pescaires, ànecs, serps i arpelles.

Començarem la ruta des del Mas del Director, que és el punt d'informació, i l'acabarem al Mas de les Cigonyes, on hi ha una zona de pícnic. També disposa de lavabos.

Arribem a Flix per la carretera C-12 (Eix de l'Ebre), entrem al poble, seguim la mateixa carretera i creuem el pont que hi ha al costat de l'embassament. Continuem uns metres per la mateixa carretera fins trobar una rotonda, deixem a mà dreta un supermercat Bon Preu i girem a l'esquerra. Llavors creuarem un carrer amb tallers d'automoció fins arribar a un camí rural, on al cap d'uns metres trobarem un mural de la Reserva Natural de Sebes. Aquest és el punt d'entrada. Seguim en contxe uns 2 km fins arribar al Mas del Director, on hi ha l'oficina d'informació i on també podrem aparcar.

Les visites es poden fer per lliure, o bé per grups. En aquest cas, el mínim és d'unes 10-12 persones, amb un preu de 80 euros per grup.

Més informació a la web de la Reserva Natural de Sebes.

3. Bosc de les Fades - Font de la Llúdriga (Capafonts)

Foto: turisme de Capafonts

Us proposem seguir aigües amunt el curs del riu Tosques, a Capafonts, on hi descobrireu un itinerari fantàstic, ple de calma i envoltat per una extraordinària atmosfera de misteri. I tot enmig d’un bosc espès que us permetrà descobrir salts d’aigua i gorgs on a l’estiu podeu aprofitar per fer un bany, i a la primavera per mullar-vos-hi els peus, o qui sap si els més valents també s'hi poden capbussar.  Al final de l’itinerari, en un ambient oníric, trobareu la Font de la Llúdriga.

La font és al llit del barranc i és a partir d’aquest punt que el Brugent disposa d’un cabal continu. Una cúpula enorme de vegetació, amb boixos d’unes dimensions considerables compartint espai amb els pins, les alzines, el àlbers, etc. proporcionen una llum tènue i donen sempre una gran sensació de frescor. Al costat de la font, les restes de places de carbonera donen fe de l’aprofitament del bosc en el passat.

Més informació al web de turisme de Capafonts.

4. Coves Meravelles (Benifallet)

Foto: Ajuntament de Benifallet

Es tracta d'un conjunt espeleològic format per sis coves (la Cova de les Meravelles, la Cova del Dos,  l'Avenç del Sifó, la Cova d'en Marigot, l'avenç del Cataclisme i la Cova de l'Aumediella Gran), tot i que només sín visitables les dues primeres.

Les Coves Meravelles tenen un recorregut de més de 500 metres, tot i que turísticament només són visitables uns 200 metres, i compten amb prop de 10 metres de desnivell.

Aquestes coves, ubicades al terme de Benifallet i descobertes a finals dels anys seixanta del segle passat, també són aptes per visitar amb nens i permetran fer volar la imaginació mentre fem la visita guiada i ens deixem captivar per les explicacions de la nostra guia; de ben segur molt amena i divertida.

Més informació a la web de l'Ajuntament de Benifallet.

5. Els Gorgs de Siurana

Foto: turisme de Siurana

Descobreix les zones de bany que es troben per Cornudella de Montsant i Siurana i vine a refrescar-te entre paratges formidables.
Sortim de l'aparcament de Siurana agafarem el camí que ens porta pel costat del Cingle i que aviat ens portarà a passar per sota la Trona. El camí anirà baixant, de manera força acusada, per anar al llit del riu Siurana, passarem pel Molí de l'Esquirola i creuarem el riu Siurana en diverses ocasions.

En un dels creuament a la dreta, deixarem el riu en el moment que està indicat cap a la Febror i començarem a remuntar en direcció al riu dels Gorgs. Passarem primer per la Gorguina, un magnífic i espectacular salt d'aigua i continuarem pujant. Després d'un bon tros agafarem un trencall a l'esquerra que ens portarà de nou al riu dels Gorgs i a un salt d'aigua poc conegut i damunt del qual n'hi dos més de molt atractius i solitaris.

Retornem al camí i pugem per trobar el Gorg i seguirem cap a la Gorguina. En contra del que és habitual no retornem enrere i seguim des del Gorguet cap a l'esquerra per un corriol estret i mig tapat per la vegetació i que ens portarà de nou a la llera del riu Siurana, després de fer un llarg tom per damunt del Mas d'en Ribelles que ens queda a la dreta. Un cop al riu desfarem el camí fet a l'anada passant pel riu, Moli de l'Esquirol i pujant cap a la Trona per retornar al punt de sortida. Recorregut molt atractiu, amb un desnivell destacable però sense dificultats tècniques. El temps aproximat és de 5h.

Més informació a la web de Turisme de Siurana.

5 excursions per fet amb cotxet a Tarragona i voltants

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització. Més informació aquí Tancar