10 plans per fer amb nens abans de la tornada al 'cole'
1. Bosc pintat de Poblet
Foto: Paratge Natural de Poblet
Al llarg del recorregut trobarem diversos bolets pintats als arbres que només es poden veure si us col·loqueu en una visual concreta. El Bosc de Poblet conté una gran diversitat micològica (més de 700 espècies), pel que entre tots cal que preservem aquest valuós patrimoni.
Aquest itinerari transcorre per boscos de pinassa, pi roig, roure martinenc i alzina, acompanyats de moltes altres espècies: serveres, til·lers, avellaners, boix grèvol i aurons... En destaca la maduresa d’alguns exemplars, així com la presència de fusta morta, tant en peu com a terra. També hi trobarem zones gestionades per tal que el bosc millori en qualitat.
2. Granja escola Corral de Neri (El Catllar)
Foto: Granja Escola Corral del Neri
La visita guiada tracta d’una volta per les instal·lacions, tot observant els diferents animals de granja, i culmina amb una passejada amb carro.
També ofereixen visites per als centres educatius i la possibilitat, per als que no es puguin desplaçar, de portar les activitats a l’escola, d’una manera personalitzada per a cada cas.
És necessari reservar prèviament l’activitat al telèfon de contacte: 649 846 862. També podeu consultar tota la informació a la seva pàgina web.
Més informació a la web de la granja.
3. Carrilet de Vilamanya (Riudecanyes)
Foto: circdelacultura
Durant el trajecte es fan diferents parades, on tant petits com també els grans podran gaudir de trens en miniatura, podran jugar a l'escalèxtric, podran veure ànecs, gallines, cabres i el ruc Joe.
Tot enmig d'un paratge idílic i una atmosfera plàcida i tranquil·la.
L'espai compta amb zona de jocs per a nens i també hi ha taules per si es vol fer un àpat després del viatge en tren.
Per arribar, heu d'anar fins a Riudecanyes, i des d'allí agafar la carretera en direcció al Castell d'Escornalbou. Al cap d'uns 2 quilòmetres, veureu a mà dreta un cartell rodó de color vermell amb un trenet al mig. Entreu per aquest camí i feu la baixada fins que trobareu la zona d'aparcament del Carrilet de Vilamanya.
Nosaltres hi vam ser abans que esclatés la crisi del Coronavirus i vam fer aquest vídeo.
4. Coves Meravelles (Benifallet)
Foto: Ajuntament de Benifallet
Les Coves Meravelles tenen un recorregut de més de 500 metres, tot i que turísticament només són visitables uns 200 metres, i compten amb prop de 10 metres de desnivell.
Aquestes coves, ubicades al terme de Benifallet i descobertes a finals dels anys seixanta del segle passat, també són aptes per visitar amb nens i permetran fer volar la imaginació mentre fem la visita guiada i ens deixem captivar per les explicacions de la nostra guia; de ben segur molt amena i divertida.
Més informació a la web de l'Ajuntament de Benifallet.
A partir del juliol les visites es reservaran trucant al Punt d'atenció turística, al 977 46 23 34 o al correu covesmeravelles@gmail.com
HORARIS ENTRADES:
MATINS, entrades a les 10 hores, 10.50 hores, 11.40 hores, 12.10 hores i 13 hores
TARDES, a les 16.00 hores, 16.50 hores, 17.40 hores, 18.10 hores i 19.00 hores.
El pagament a les Coves només s’acceptarà amb targeta.
Cal portar mascareta
Grups màxim 15 persones
5. Abecedari de la Llibertat (Corbera d'Ebre)
Foto: viulebre
El Poble Vell de Corbera, situat just a dalt del poble actual, està tal com va quedar després dels bombardejos que va patir aquest poble de la Terra Alta durant la Guerra Civil.
L'Abecedari de la Llibertat és una instal·lació que s’articula al voltant de les vint-i-vuit lletres que conformen l'abecedari que utilitzem, que estan col·locades en diferents indrets d'aquest espai deshabitat.
Les lletres han estat fetes per vint-i-cinc artistes diferents amb diversos materials i tècniques (ferro, pedra, esmalt...). Al costat de cadascuna d’elles hi ha el text d’un escriptor o d’un poeta.
Més informació: poblevell.cat
6. La Fontcalda (Gandesa)
Foto: circdelacultura
En aquest indret, el riu s'estreny, formant petits tolls i piscines naturals on mullar-s'hi els peus és gairebé d'obligat compliment; sempre que el temps ho permeti.
Fins i tot, els més atrevits, poden provar a llençar-se des de dalt de les roques en aquells punts on l’aigua té més profunditat.
S'hi pot accedir a través de la Via Verda, o per la carretera C-43, des de Benifallet en direcció a Gandesa, agafant un desviament senyalitzat, des d'on tindreu uns 10 quilòmetres.
El nom d’aquest indret es deu a la font termal d’aigua calenta que hi ha al capdavall d’aquesta zona d’estrets, d'on surt un brollador amb aigua minero-medicinal a 25ºC.
7. Ermita de l'Abellera (Prades)
El punt de partida de l’itinerari-aventura és la plaça Major de Prades, on tocarà anar a buscar la clau de l’ermita a l’oficina de Turisme. L'ermita està situada a 2 km de Prades.
Per arribar-hi, s‘ha d’agafar un camí a l'esquerra de la carretera que va cap a la Febró i Capafonts i que travessa una petita urbanització. L'ermita és un edifici de l'any 1570, incrustat en una cinglera de 1.020 m aprofitant una cova que havia servit d'aixopluc. Un cop a dalt, les vistes són espectaculars.
Més informació: prades.cat
8. Toll del Vidre (Arnes)
Foto: Terres de l'Ebre Travel
Com arribar?
Agafeu la pista senyalitzada des d’Arnes fins al toll del Vidre, que està a uns 7 quilòmetres, i deixeu el vehicle a l’aparcament del toll. A mà dreta trobareu el camí i les escales de baixada al toll del Vidre.
9. Parc de l'Arenal (L'Hospitalet de l'Infant)
Foto: Turisme de l'Hospitalet de l'Infant
També hi trobareu un parc infantil, per tant, els més petits de la casa s'ho passaran d'allò més bé.
Es tracta d’una platja ampla i de sorra fina, amb dues cares diferents: a la part nord, és una platja urbana, de fàcil accés des del passeig marítim, amb una oferta d’activitats diversa i molt adient per a les famílies amb infants, gràcies a la poca fondària; i a la part sud, és una platja natural, amb boniques dunes plenes de vegetació mediterrània, un bosc de pi blanc i un petit aiguamoll amb joncs.
10. Pont del Diable (Tarragona)
Foto: circdelacultura
Al segle I es van construir dos llargs aqüeductes per abastar d'aigua la ciutat. El primer prenia l'aigua del riu Gaià i tenia una longitud d'uns 40 km. El segon la prenia del Francolí i en tenia 15.
El tram més espectacular conservat pertany a aquest últim aqüeducte i és un pont d'uns 200 m. de llarg i 26 d'altura màxima, que salvava un barranc. Està construït amb grans carreus col·locats en sec, que formen una doble línia d'arcades. Popularment es coneix com Pont del Diable o Aqüeducte de les Ferreres.
Monument a l'aire lliure i envoltat per un paisatge d'extraordinària bellesa.
Com arribar-hi amb transport públic:
Es pot accedir al Pont del Diable en transport públic amb les línies L5 i L85. Aquesta parada té la particularitat que és la mateixa tant d’anada com de tornada.
Consulta al web de l'EMT totes les línies: http://emtanemambtu.cat/about/linies/